Ktoś kiedyś powiedział, że obraz mówi o wiele więcej, niż słowa. Przysłowie głosi wręcz, że jest on równoważny niemal tysiącowi słów. Co to oznacza? Że w morzu konkurencji nie wystarczy dziś tylko mówić. Co więcej, szum informacyjny sprawia, że ludzie nie chcą już słuchać tych wszystkich reklam, gdzie słowa płyną, jak potoki. Reklama więc coraz częściej sięga do przekazu, jaki są filmy reklamowe. Oczywiście spoty reklamowe też bywają dla odbiorcy męczące. Ale tylko wtedy, gdy są źle przygotowane. Dobry film naprawdę przyciąga uwagę. I faktycznie zapada w pamięć. I, jak się okazuje, im mniej jest w nim wypowiadanych słów, tym lepiej. Kadr filmu koncentrujący się na przykład na czymś, co budzi pozytywne emocje, jest o wiele skuteczniejszy. A słowa najlepiej jeśli ograniczają się do krótkiego hasła, czy sloganu, który wydaje si streszczać w kilku słowach całe przesłanie. Patrząc na to w ten sposób, nie można nie odnieść wrażenia, że produkcja filmów jest ciężkim zajęciem. Wymaga kreatywności, a także pewnej finezji i znajomości ludzkiej psychiki. A, gdy ktoś łączy te cechy, potrafi tworzyć filmy naprawdę niesamowite. No i pełniące swoje funkcje doskonale.

Polecamy: spoty reklamowe Warszawa.